پکیج ایساتیس و نصب رادیاتور

انجام پروژه های گرمایشی تاسیسات ساختمانی همراه با نصبیجات آن با بهترین قیمت

رادیاتورهای پانلی، نسل سوم رادیاتورها می باشند که روزبه روز به تقاضاهای مصرف آنها اضافه می شوند. این رادیاتورها از جنس فولاد بوده و با توجه به طراحی خاصی که دارند مورد توجه قرارگرفته‎اند.
این رادیاتورها به صورت یکپارچه بوده و امکان کم و زیاد کردن طول آنها مقدور نمی باشد.
درحال حاضر با توجه به شرایط گرمادهی یکسان نسبت به رادیاتورآلومینیومی توجیه اقتصادی دارند و معمولاً با لوازم نصب غیر از شیر ارائه می شوند.

1kw = %86 kcal/h
1kcal = 4btu

یکی از مشکلات خریداران رادیاتور عدم اطلاع از نحوه انتخاب رادیاتور در منازل و مكانهاي خود می باشد علی الخصوص با وجود تنوع رادیاتور های گوناگون مشکل انتخاب . افزایش می یابد. لذا اینک به منظور همکاری با خریداران رادیاتور تلاش می نمائیم با زبان ساده و به دور از محاسبات پيچيده نحوه انتخاب هر نوع رادیاتور را در ذیل به اطلاع رسانیم . نحوه انتخاب رادیاتور گرمایشی بستگی به آب و هوا، ارتفاع سطح دریا، ضخامت دیوارها مواد لازم مصرف شده در ساختمان . نحوه عایق بندی ساختمان ، تعداد پنچره ها ، نوع پنجره ها ( یک جداره و یا دو جداره و دهها فاکتور دیگر دارد. جهت سهولت کار می توان وضعیت آب و هوای معتدل ( تا 5 - ) و هوای سرد تا ( 25- ) تقسیم نمود و سایز رادیاتور خود را مطمئن تر انتخاب نمائیم. یشنهاد می گردد در صورت عدم آگاهی لازم جهت خرید و مشاوره با ما تماس بگیرید. با عنایت به نکات فوق طریقه انتخاب سایز رادیاتور و همچنین یونیت حرارتی به شرح ذیل تقدیم می دارد .

الف ) یونیت حرارتی

مقدار درجه سانتیگراد یونیت گرمایشی شامل انواع پکیچ . دیگهای فولادی و چدنی با توجه به نیاز هر منطقه تنظیم میگردد به منظور جلوگیری از هر گونه هزینه های اضافی ( کار مداوم موتور پمپ. مشعل ) درجه ایده آل بین 80 - 70 درجه سانتیگراد می باشد. بدیهی است در تابستان که نیاز گرمایش نمی باشد درجه آل 60 درجه سانتیگراد می باشد.

ب ) مقدار انرژی مورد نیاز بر حسب کیلو کالری برای هر متر مربع

نظر به اینکه کلیه تولید کنندگان انواع رادیاتور در ایران جداول گرمایشی خود را بر اساس درجه ورودی 80 - 75 درجه سانتیگراد و در نتیجه Δt=60 محاسبه و تنظیم نموده اند ( دمای اتاق 20 درجه ) به منظور انتخاب رادیاتور به طریق ذیل می توانیم عمل کنیم . در صورتیکه نصب رادیاتور در دمای 5- مد نظر باشد برای گرمایش هر متر مربع ساختمان و تا ارتفاع 3 متر مقدار 105-90 کیلو کالری درساعت انرژی نیاز می باشد . در صورتیکه نصب رادیاتور در دمای تا 25- مد نظر باشد برای هر متر مربع ساختمان و تا ارتفاع 3 متر مقدار 150 - 110 کیلو کالری در ساعت انرژی نیاز می باشد.

* تذکر مهم :: با هر یک متر افزایش ارتفاع نیاز به 15% انرژی بیشتر می باشد. پ ) نحوه محاسبه و چیدمان رادیاتور ها در صورتیکه متراژ مفید ساختمان ضربدر مقدار کیلو کالری برای هر متر مربع ( معتدل و یا سرد سیر ) انجام گیرد انرژی کل مورد نیاز ساختمان بدست می آید سپس با توجه به مقدار انرژی کل به دست آمده می بایست برای هر یک از قسمتهای ساختمان و با توجه به انشعاب موجود به نحوی عمل نماییم که مقدار انرژی لازم تامین شود. لذا چیدمان کل رادیاتور ها باید به طریقی انجام گیرد که مجموع کیلو کالری رادیاتور های انتخابی رابر با تلفات حرارتی مکان می باشد. همچنین در صورتیکه موقعیت نصب رادیاتور انتخابی با خود رادیاتور همخوانی نداشته باشد می بایست کسری انرژی موجود را به طریق دیگر تامین نمود. بدین معنی که با انتخاب سایز رادیاتور سه پره یا کنوکتور کسری را بر طرف می کنیم.

* مثال :: فرض می کنیم یک واحد ساختمانی به متراژ 100 متر مربع و دمای 5- درجه سانتیگراد با 2 عدد اتاق خواب 12 متری هر کدام یک انشعاب و همچنین قسمتهای دیگر ساختمان شامل هال . پذیرایی . آشپزخانه در صورتیکه این باشد با سه انشعاب و دستشویی و حمام به مساحت 4 متر مربع و یک انشعاب موجود می باشد که به طریق ذیل می توان مقدار کل انرژی مورد نیاز هر قسمت را محاسبه و با مراجعه به جداول انواع رادیاتور ها اقدام به انتخاب نمود

انرژی کل مورد نیاز ( کیلو کالری در ساعت ) 10500 = 105 × 100

پس از به دست آوردن مقدار انرژی کل به دست آمده آن به طریق ذیل در ساختمان آن را تقسیم می نمائیم .

برای اتاق خواب : ( کیلو کالری در ساعت ) 1260 = 105× 12

لذا برای هر دو عدد اتاق خواب : ( کیلو کالری در ساعت ) 2520 = 2 × 1260

حمام 4 متر مربع : ( کیلو کالری در ساعت ) 420 = 105 × 4

( جمع کیلو کالری مورد نیاز اتاق خوابه و حمام در ساعت ) 2940 = 420 + 2520

( مانده کیلو کالری هال و پذیرایی در ساعت ) 7560 = 2940 - 10500

( مقدار مورد نیاز کیلو کالری هر رادیاتور در ساعت ) 2520 = 3 7560

با بدست آوردن ارقام فوق و با مراجعه به جداول هر نوع رادیاتور می توان رادیاتور خود را انتخاب نمود . پیشنهاد می گردد انرژی موردنیاز اتاق خواب 20% بالاتر از مقادیر بیان شده در بند ( ب ) مد نظر قرار گیرد .


 


ادامه مطلب
نویسنده: سالار احمدپور ׀ تاریخ: جمعه 21 بهمن 1390برچسب:رادیاتورها,رادیاتورهای پانلی, یونیت حرارتی, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

نشت آب چند حالت بیشتر ندارد

1.ترکیدگی در لوله های آب(سرد و گرم(در جاهایی که موتور خانه دارند لوله برگشت آب گرم )) است

2.نشتی در لوله های فاضلاب است

3.ترکیدگی در لوله های شوفاژ است(در صورت وجود)

4.از بین رفتن قیر و گونی کف حمام اشپزخانه یا دستشویی(اگر نشتی در یکی از این سه قسمت باشه)

شناسایی اینکه کدام یک علت وجود نشتی می باشد:

تست فاضلاب:

برای شروع کل شیرفلکه های سرد و گرم و رفت و برگشت شوفاژو رادیاتور ها و برگشت آب گرم  را می بندیمو 2 ساعت صبر می کنیم تا آب داخل لوله تخلیه شود بعد به مدت 15 دقیقه از فاضلاب به طور مداوم استفاده میکنیم(فاضلابی که در محل نشتی قرار دارد) بطوری که آب مستقیم وارد فاضلاب شود اگر نشتی دوباره آب پس داد اشکال در شبکه فاضلاب شما میباشد و باید کف کنده و درست شود  .

تست سرد و گرم :

 

نویسنده: سالار احمدپور ׀ تاریخ: دو شنبه 17 بهمن 1390برچسب:شناسایی علت نشت آب در ساختمان, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

برای کشف علت گرم نشدن رادیاتور ها چند عامل کلیدی وجود داره

1.درست کار نکردن خود دستگاه پکیج

         1-1.از کار افتادن پمپ برگشت که باعث عدم چرخش آب در سیستم لوله کشی میشود

         2-1.تنظیم نبودن پمپ باعث  چرخش کند  آب در سیستم لوله کشی میشود

         3-1.اشکال در سیستم جرقه زنی دستگاه 

2.اشکال در سیستم لوله کشی

        1-1.برعکس بودن لوله رفت و برگشت رادیاتور هایی که گرمایشی ندارند

        2-1.گرفتگی در لوله ها

        3-1.رعایت نکردن اصول لوله کشی توسط لوله کش در انتخاب سایز لوله

        4-1.گرفتگی داخل رادیاتور که باعث عدم گردش آب داخل آن میشود

اما راه حل در ادامه مطلب

 


ادامه مطلب
نویسنده: سالار احمدپور ׀ تاریخ: دو شنبه 17 بهمن 1390برچسب:تست, سیستم لوله کشی, گرمایشی,منزل,, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

فواید استفاده از سیستم گرمایش از کف ۱) اسایش و آرامش در بالاترین حد ممکن : درجه حرارت ثابت و دائمی درکلیه طول زمستان در نزدیکی کف ساختمان و در محلی که شما قرار دارید وجود خواهد داشت . این حالت بسیار دلپذیری است که محیط اطراف پا گرم بوده و هوای مورد تنفس گرمای زیادی نداشته باشد. پروفیل دمایی سیستم گرمایش کفی به پروفیل ایده آل بسیار نزدیک است، گرما به آرامی از کف به سمت سقف منتشر می شود، پای گرم و سر خنک، به سلامت کمک می کند. ۲) ثابت بودن حرارت : بعلت جرم بسیار پوشش کف ساختمان در صورت هر گونه قطع برق و یا عوامل دیگر که باعث توقف حرارت دهی مرکزی باشد ، مدت زمان سرد شدن آپارتمان بسیار طولانی تر از سایر روشها می باشد . در این سیستم ابتدا مدت زمانی طول می کشد تا کف زمین به درجه حرارت مطلوب برسد ، ولی پس از گرم شدن این حرارت به صورت باثبات تری در طول مدت زمستان مورد استفاده قرار خواهد گرفت . ۳) سبکی وزن ساختمان ، افزایش ارتفاع اتاقها : بعلت استفاده از یکنوع لوله با سایز پائین و همچنین حذف عبور لوله های تاسیساتی از روی یکدیگر ( که عموما باعث بالا آمدن کف واحدها و پر کردن کف در زمان ساخت می شود ) ضخامت پوشش به مقدار زیادی کاهش می یابد. این امر ضمن کم کردن وزن ساختمان ( و در نتیجه استقامت بیشتر آن ) موجب افزایش ارتفاع سقف واحدها نیز می گردد. ۴) صرفه جویی در مصرف سوخت : بعلت تماس مستقیم افراد با منبع گرمایش درجه حرارت اتاق در درجات پائین تری تنظیم می گردد. این امر موجب صرفه جویی ۲۵ الی ۴۰ درصد در مصرف سوخت خواهد شد . ۵) آزادی عمل در دکوراسیون داخل منزل : بعلت قرار گرفتن این سیستم در داخل کف زمین اثاثیه را میتوان در هر گوشه از ساختمان قرار داد . این امر بخصوص در واحدهای کوچکتر و اتاق خوابهای بافضای محدود ، ملموس تر خواهد بود . ۶) هوای پاکیزه تر و خشک نشدن هوا : در سیستم رادیاتوری ، عموما هوای اتاق خشک می شود . در بسیاری از موارد با قرار دادن کتری آب به روی رادیاتور سعی در افزایش رطوبت اتاق می شود . این مشکل در سیستم گرمایش کفی نمودی نخواهد داشت . ۷) تمیزی دیوارها و اثاثیه منزل : بعلت سیکل گردش هوای داغ در زمان استفاده از رادیاتور عموما دیوارهای بالای رادیاتور بمرور زمان سیاه شده و دوده را بخود جذب می نماید . در سیستم گرمایش کفی ویرسبو این مشکل برطرف شده و دیوارها وسایر لوازم در طول زمان سیاه نخواهد شد . ۸) افزایش ارزش منزل : استفاده از سیستم گرمایش کفی ویرسبو موجب افزایش ارزش منازل می شود اگر چه نصب این سیستم از لحاظ هزینه تفاوت چندانی باسیستم حرارت بتوسط رادیاتورهای مرغوب ندارد ، ارزش افزوده آن برای ساختمان بسیار بیشتر خواهد بود . ۹) استفاده از منابع حرارتی مختلف : سیستم گرمایش کفی ویرسبو می تواند از منابع مختلفی برای تامین گرمایش استفاده کند . موتور خانه ، پکیچ و حتی حرارت خورشیدی می توانند در این سیستم مورد استفاده قرار گیرند . ۱۰) خشک تر باقی ماندن زمینهای مرطوب و یا خیس : در صورت نصب سیستم گرمایش کفی ویرسبو در محلهای مانند آشپزخانه ، سرویسهای بهداشتی و زیر زمین ، در صورت خیس شدن کف این محلها بعلت شستشو بسرعت خشک خواهد شد .

نویسنده: سالار احمدپور ׀ تاریخ: دو شنبه 3 بهمن 1390برچسب:گرمایش از کف, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , alborzsazan.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com